Nazwa "hip-hop" wywodzi się w zasadzie od żartu: Keith "Cowboy" Wiggins naśmiewał się kiedyś ze swojego przyjaciela, który właśnie wstąpił do armii, nucąc "hip, hop, hip, hop" w marszowym rytmie charakterystycznym dla wojskowej musztry. Zainspirowany tym chwytliwym rytmem, włączył go do swoich muzycznych występów. W środowisku ta dźwięczna nazwa chwyciła bardzo szybko: początkowo używano jej w jako inwektywy, ale wkrótce zaczęła funkcjonować jako neutralny termin. Dziś przyjmuje się, że kultura hiphopowa obejmuje cztery obszary: rapowanie (czyli rodzaj rytmicznej melorecytacji, nierzadko improwizowanej; rap jest czymś na pograniczu śpiewu i mówienia, poezji i prozy), DJ-owanie (szczególnie zaś skreczowanie, czyli manipulowanie fragmentami utworów nagranych na płytach gramofonowych poprzez ręczne obracanie odtwarzanych płyt), breakdance (rodzaj energicznego, bogatego w elementy akrobatyczne tańca) i graffiti. Często dodaje się do tej listy także beatboxing, czyli sztukę tworzenia dźwięków przypominających te wydawane przez instrumenty perkusyjne używając wyłącznie narządów mowy (i ewentualnie dłoni). Kultura hiphopowa narodziła się w latach 70. ubiegłego stulecia na nowojorskim Bronksie, w środowisku młodych Afroamerykanów. Mniej więcej dekadę później hip-hop zaczął się rozprzestrzeniać po całym świecie, stopniowo uzyskując popularność, którą cieszy się do dziś. Za złoty wiek muzyki i kultury hiphopowej uważa się czas od połowy lat 80. do wczesnych lat 90., wówczas bowiem hip-hop był u szczytu swojej różnorodności, wpływów i popularności. Wtedy także, jak się do dziś uważa, gatunek ten najlepiej i najżywiej się rozwijał. Charakterystyczną cechą muzyki hiphopowej jest tzw. sampling, czyli posługiwanie się kawałkami istniejących już utworów innych wykonawców do stworzenia własnej kompozycji. Plakaty hiphopowe będą świetną dekoracją klubu muzycznego, pubu albo pokoju miłośnika rapu w każdym wieku. To łatwy i szybki sposób, by nawet nijakiemu wnętrzu nadać zadziornego i buntowniczego charakteru kojarzonego z kulturą hiphopową. Nasze plakaty drukowane są na najwyższej jakości papierze plakatowym, dzięki czemu zachowują głębię i nasycenie kolorów na całe lata - także w niekorzystnych warunkach takich jak wysoka temperatura czy ekspozycja na światło słoneczne. Trwałość plakatu możesz dodatkowo przedłużyć, zamawiając oprawienie go w ramę albo antyramę - oferujemy szeroki wybór kolorów, rozmiarów i materiałów opraw, dzięki czemu z łatwością dobierzesz taką, która będzie najlepiej komponowała się z aranżacją wnętrza.