Naklejki wg kategorii - Planety

Podróże międzygwiezdne fascynowały człowieka od bardzo dawna. Odkąd tylko stwierdzono, iż Ziemia nie jest samotną wyspą w kosmosie, zaczęto prześcigać się w wyobrażeniach na temat tego, jak wyglądają inne planety. Dziś, zdobyliśmy już nieco wiedzy na temat tych najbliższych nam, a część fantastycznych opowieści musiała odejść do lamusa. Nie przeminęło jednak nasze zainteresowanie innymi planetami. Choć kariera astronauty dla wielu ludzi to jedynie sfera marzeń, to nie powinniśmy jednak porzucać naszych pasji. Warto dać im wyraz sięgając po naklejki ścienne. Planety, które w ten sposób ozdobią nasz pokój, każdego dnia przypominać nam będą o niezwykłości kosmosu i odkryciach, które tam czekają. Sięgnij więc po naklejki. Planety i ich tajemnice czekają!

40 naklejek

Wybierając naklejki – planety Układu Słonecznego

Nazwy planet z naszego Układu Słonecznego potrafi wymienić chyba każdy. Choć można to uznać za wiedzę podstawową i oczywistą, to jednak wynika to również z czegoś innego. Planety najbliższe Ziemi noszą imiona bogów z mitologii rzymskiej, na skutek czego wiązane są czasem z ich domenami oraz cechami charakteru. Wspomnieć wystarczy tutaj chociażby o słynnej książce terapeuty Johna Gray'a „Mężczyźni są z Marsa, a kobiety z Wenus”. Dlatego też polecamy zapoznać się choć pobieżne ze znaczeniami, jakie w kulturze otrzymały dane planety. Naklejki na ścianę nie muszą jednak obowiązkowo być wybrane przez nas właśnie pod tym kątem. Kierować możemy się przecież też naukowymi faktami czy też po prostu względami estetycznymi. Oto więc garść informacji, która na pewno przyda nam się podczas rozważania konkretnego wzoru naklejki

Planety do wyboru, do koloru!

• Merukry – to najmniejsza, a zarazem najbliższa Słońcu planeta naszego układu. Starożytni Grecy wiązali ją z Hermesem – wiecznie biegnącym, posłańcem bogów. Co ciekawe, „ruchliwość” przypisywali jej także astronomowie asyryjscy, którzy nazywali ją „skaczącą planetą”. Badania Merkurego trwają nadal, aczkolwiek nasza wiedza na temat jego powierzchni jest już całkiem pokaźna.
  • Wenus – planeta, która od zawsze stanowiła inspiracje dla marzycieli oraz poetów. Częściowo z powodu faktu otrzymania imienia po rzymskiej bogini miłości, ale także dlatego, iż po słońcu i księżycu stanowi trzeci najjaśniejszy obiekt, jaki pojawia się na naszym niebie. Niespokojne duchy już dziś mogą na stałe umieścić obraz Wenus w swoim pokoju za sprawą naklejki. Planeta ta kulturowo stała również się również utożsamieniem kobiecości, a jej astronomiczny wzór służy właśnie jako symbol tej płci.
  • Mars – słynna czerwona planeta, której nadano imię boga wojny, właśnie z racji barwy kojarzonej z krwią i pożogą. W opozycji do Wenus, wiązany jest z pierwiastkiem męskim. Mars, choć jest najprawdopodobniej najlepiej zbadaną przez nas planetą, to równocześnie najbardziej zawsze inspirował poszukiwaczy UFO oraz twórców science fiction. Do dziś słowo „marsjanie” jednoznacznie kojarzy się z zielonymi ludkami z obcej planety. Naklejki na ścianę z Marsem, to więc nie tylko atrakcyjny czerwony dodatek do pokoju, ale i wyraz próby rozwiązania kosmicznej zagadki...
  • Jowisz – dla odmiany największa planeta Układu Słonecznego. Nic więc dziwnego, że nazwę odziedziczyła po najważniejszym ze wszystkich bogów rzymskich. Owe poczucie siły, potęgi oraz powagi, możemy wnieść do naszego domu z pomocą odpowiedniej naklejki ściennej. Planeta taka jak Jowisz, to również wzór estetyczny sam w sobie, wyróżniający się atrakcyjną kolorystyką. Również zjawiska zachodzące na samej powierzchni dają interesujący, wizualny efekt, przekładający się na jej wygląd.

Wesołe planety – naklejki na ścianę dla dzieci

Warto się zastanowić, kto czerpać będzie największą radość z kosmicznych ozdób w pokoju. Wiele osób na pewno zauważy, iż jest to świetny wybór dla dzieci. Nic więc dziwnego, iż w ofercie odnajdziemy dedykowane właśnie im naklejki. Planety na ścianach będą pełniły w takim przypadku podwójną funkcję – zarówno kolorowej, wesołej ozdoby, jak i edukacyjną, zachęcającą do poszerzania swojej wiedzy. Jeżeli więc Twoje dziecko zawsze fascynowały podróże międzygwiezdne, a jego zabawki to statki kosmiczne oraz rakiety, to niebywałą frajdę sprawią mu również takie naklejki. Planety na ścianach to marzenie niejednego małego astronauty!

Naklejki ścienne – planety w wielu kolorach

Na opisywany typ ozdoby warto zwrócić jednak uwagę, nawet jeżeli astronomia nigdy nas nie pasjonowała. Dlaczego? Naturalne wzory zawsze zachwycały człowieka swoim pięknem – a w kosmosie jesteśmy w stanie zobaczyć je w znacznie większej skali. Planety, których powierzchnie mogą przybrać naprawdę niezwykłe i intensywne barwy, zawieszone w ciemnej, rozgwieżdżonej przestrzeni, to motyw ujmujący swym majestatem oraz pięknem nawet tych, którzy stąpają mocno po Ziemi.