Obrazy wg kategorii - Planety

68 obrazów

Ziemia i inne planety

Układ słonecznyW przestrzeni kosmicznej znajdują się niewyobrażalne ilości obiektów - mgławic, komet, księżyców, asteroidów, gwiazd, czarnych dziur i wielu, wielu innych. Zawsze jednak najbardziej fascynowały nas planety - nie tyle dlatego, że są w jakikolwiek sposób ciekawsze od innych ciał niebieskich, ale przede wszystkim dlatego, że na każdej kolejno odkrywanej planecie usiłujemy dopatrzyć się śladów życia. Niechby to były i proste pierwotniaki, albo jakieś rachityczne roślinki, cokolwiek! Byle tylko wreszcie znaleźć jakiś dowód na to, że nie jesteśmy sami we Wszechświecie! Carl Sagan, jeden z najsłynniejszych astronomów w historii (a przy tym autor doskonałych powieści science fiction), powiedział kiedyś, że Kosmos jest tak ogromny, że gdyby miało się okazać, że jesteśmy w nim sami, byłoby to potwornym marnotrawstwem przestrzeni. Cóż, dotąd nie udało nam się trafić na nic, co przeczyłoby teorii o marnowaniu przestrzeni - ale przestrzeń kosmiczna jest niewyobrażalnie ogromna i nie zbadaliśmy jeszcze nawet niewielkiego ułamka procenta jej całości. Wiemy natomiast wystarczająco dużo, by docenić wielką różnorodność planet. O tych, które znajdują się w Układzie Słonecznym, dowiedzieliśmy się już całkiem sporo. Całkiem niedawno astronomom udało się nawet zdobyć pierwsze wyraźne zdjęcia Plutona, który - w zależności od tego, kogo zapytać - jest albo dziewiątą planetą naszego układu, albo mikroplanetą krążącą na jego obrzeżach. Udało nam się też wysłać sondę na Marsa! Wiemy, jakie warunki panują na wszystkich planetach Układu Słonecznego - z czego są one zbudowane, jaki jest zakres ich temperatur i czy występują tam jakieś interesujące zjawiska atmosferyczne. Wszystkie te odkrycia prowadzą nas jednak stale do jednego i tego samego wniosku: wśród najbliższych nam planet żadna nie jest ani trochę tak interesująca i wyjątkowa, jak nasza Ziemia. Ani Saturn z jego pierścieniami, ani Uran z osią tak mocno pochyloną, że kręci się wokół Słońca praktycznie na boku, ani nawet ogromny Jowisz z bardzo spektakularnymi wzorami na powierzchni, kreślonymi przez trwające setki lat burze. Swoją unikalność Ziemia zawdzięcza między innymi doskonale, prawie jakby celowo wymierzonej odległości od Słońca: jest od niego akurat na tyle oddalona, żeby nie panowały tu piekielne temperatury, ale i na tyle bliska, by ta wielka gwiazda mogła ogrzewać powierzchnię planety, pomagając w powstaniu pierwszych pierwotnych organizmów i ułatwiając im rozwinięcie się w większe byty... Dzięki temu wszystkiemu Ziemia, ze swoją zielono-błękitno-białą powierzchnią, jest najpiękniejszą planetą Układu Słonecznego.

Obrazy z planetami: kosmicznie dekoracyjne

MarsMożna wyobrazić sobie wiele zastosowań dla obrazów z planetami - tak samo, jak można wyobrazić sobie co najmniej kilka instytucji, w których będą one zdecydowanie na miejscu. Obrazy tego rodzaju świetnie sprawdzą się jako dekoracja i pomoc naukowa w jednym w sali szkoły dowolnego stopnia - szczególnie w sali do biologii, geografii czy fizyki. Swoje ściany mogą ozdobić nimi także rozmaite organizacje zajmujące się ekologią (te zapewne wybiorą obrazy z Ziemią) lub astronomią. Dlaczego jednak nie wykorzystać ich także w dekoracji wnętrz prywatnych? Oczywiście, pierwszym, co przychodzi do głowy, jest użycie ich jako ozdoby pokoju dziecięcego - czy to jako, znowu, pomocy naukowej, która jednocześnie ma walor dekoracyjny, czy "po prostu" ozdoby. Obrazy z planetami świetnie nadają się, by wykorzystać je jako element wystroju tematycznego: przy ich pomocy można stworzyć pokoje zainspirowane astronomią albo filmami i literaturą science fiction (albo oboma tymi tematami - mają przecież ze sobą wiele wspólnego!). Tego rodzaju aranżacja spodoba się nie tylko młodszym dzieciom, ale także niejednemu nastolatkowi. A czy można obrazy z planetami wykorzystać do udekorowania "dorosłego" wnętrza? Pewnie! Będą wyglądać interesująco w eklektycznych aranżacjach, ale na pewno dobrze odnajdą się także w nowoczesnych, minimalistycznych (a może wręcz futurystycznych?) wnętrzach. "Planetarne" obrazy na pewno sprawdzą się także jako jeden z elementów ściany-galerii. Oprawione, staną się nie tylko stylową, ale także elegancką dekoracją - natomiast powieszone bez ramy będą wyglądać bardziej nowocześnie, świeżo i nieco nonszalancko.