Obrazy wg kategorii - Galaktyka

109 obrazów

Patrząc w gwiazdy: galaktyki bliskie i dalekie

Droga mlecznaOd słów "Dawno temu, w odległej galaktyce..." zaczyna się jedna z najbardziej uwielbianych serii filmowych w całej historii kinematografii. Seria, która na zawsze zmieniła oblicze fantastyki naukowej. Chodzi oczywiście, o "Gwiezdne wojny" w reżyserii George'a Lucasa. "Odległa galaktyka" zastępuje tutaj zwyczajowe "góry i lasy", za którymi toczy się z reguły akcja bajek i baśni. Żeby jednak w pełni zrozumieć, co może znaczyć "odległa galaktyka", należy sobie uświadomić, jak wielkim tworem potrafi być galaktyka w ogóle. Ziemia znajduje się w obrębie Układu Słonecznego, który z kolei jest częścią galaktyki Drogi Mlecznej. Nieszczególnie wielką częścią, dodajmy... Dopiero niedawno udało nam się pozyskać zdjęcia Plutona, najodleglejszej od Słońca planety w naszym układzie (albo i nie planety - wielu wpływowych astronomów i astrofizyków głosi, że Plutona ze względu na jego niedostateczne rozmiary należałoby skreślić z listy planet) - możemy więc z dość znacznym prawdopodobieństwem założyć, że nie tylko my, ale także nasze wnuki i ich wnuki nie dowiedzą się, co właściwie skrywają naprawdę odległe galaktyki. A co z tymi mało odległymi? Z Drogą Mleczną sąsiadują dwie karłowate galaktyki, nazywane Obłokami Magellana (Wielkim i Małym). Składające się na nie gwiazdy i planety są widoczne z półkuli południowej i Polinezyjczykom, którzy posługiwali się nimi jako ważnymi punktami orientacyjnymi podczas podróży morskich, znane były już w starożytności. Nie są jedynymi galaktykami, które możemy obejrzeć z Ziemi: z kilku innych wymienić warto tutaj także galaktykę Andromedy (przy odpowiednich warunkach, zwłaszcza w listopadzie, można ją dostrzec nawet gołym okiem!), która ze względu na swój przepiękny spiralny kształt jest bardzo lubiana przez astronomów-amatorów. Galaktyka Andromedy, a właściwie jedna z jej planet czy gwiazd, są także częstą sceną akcji powieści i filmów science fiction (to tam znajduje się ponoć planeta Krypton - ta, z której pochodzi Superman!). Prawdziwie fantastyczne kształty galaktyk można dostrzec jednak dopiero okiem uzbrojonym w supersilny teleskop: w przeciwnym wypadku zamiast kolorowymi "spiralami" i "wirami" są one tylko nieco jakby rozmazanymi punktami na nocnym niebie...

Obrazy z galaktykami, czyli coś dla dużych i małych pasjonatów astronomii

Galaktyka andromedyKomu spodobają się obrazy z galaktykami? Na pewno przypadną do gustu każdemu miłośnikowi astronomii i obserwacji nocnego nieba: bez względu na to, czy zajmuje się tym w ramach hobby, czy zawodowo. Także ci, którzy może nieszczególnie interesują się astronomią jako taką, za to bardzo lubią literaturę, filmy albo gry komputerowe science fiction, na pewno będą nimi zachwyceni.  Obrazy z galaktykami będą doskonałą dekoracją pokoju dziecka albo nastolatka - szczególnie wówczas, gdy planowane jest stworzenie wystroju tematycznego, inspirowanego właśnie fantastyką naukową albo astronomią. W takim przypadku świetnie wyglądać będzie kompozycja z kilku obrazów - takich z galaktykami, ale również tych ze statkami kosmicznymi, planetami, satelitami czy innymi obiektami, na które można trafić w przestrzeni kosmicznej - zawieszonych na jednej ścianie. Ale tego rodzaju dekoracje ścienne sprawdzą się nie tylko w pokojach najmłodszych. Bez problemu można sobie wyobrazić obraz z, na przykład, wspaniałą spiralą galaktyki Andromedy, wiszący w minimalistycznie (albo i wcale nie tak znowu minimalistycznie) urządzonym salonie albo sypialni. Typowy wygląd obrazu z galaktyką - ciemne tło, a na nim miliony drobnych świetlistych punktów w różnych kolorach - sprawi, że dobrze wpasuje się on w aranżacje utrzymane w rozmaitych stylistykach. Taki obraz będzie robił niesamowite wrażenie szczególnie w naprawdę dużych formatach - a w naszym sklepie możesz zamówić nawet takie, które mają sporo ponad półtora metra kwadratowego średnicy! Będą idealne do dużych wnętrz: ściana, na której zawiesisz taki obraz, nie będzie już potrzebowała żadnej innej dekoracji. Warto rozważyć oprawienie obrazu: nie tylko dlatego, że dzięki ramie dekoracja wygląda na bardziej elegancką, ale także ze względu na możliwość dopasowania koloru ramy do innych elementów aranżacji wnętrza, co ułatwia naturalne wpasowanie dekoracji w resztę wystroju, na przykład poprzez dobranie ramy w kolorze mebli.